Nový autobus Neoplan Cityliner

Na konci července 2017 převzal ředitel CK RIVIERA TOUR od dodavatele MAN ČESKÁ REPUBLIKA v Praze nový autobus NEOPLAN CITYLINER v nejnovější plné verzi pro přepravu klientů na zájezdy s CK RIVIERA TOUR. Vozidlo bylo zhotoveno na zakázku dle požadavků majitele spočívající především na komfort a pohodlí klientů během přepravy do přístavu a zpět. Pochopitelně vše ve firemních modrých barvách. 

Během prvních 14 dnů se na vozidle velmi usilovně pracovalo. Vozidlo bylo vybaveno kamerovým systémem, audio a video systémem a pod. Cely bus je taktéž vybaven koberci, aby se zákazníci cítili v buse opravdu jako doma. 

” Vycházeli jsme z potřeby našich klientů. Cesta do přístavu je dlouhá a uvědomujeme si, že je třeba tuto cestu našim klientům co nejvíce zpříjemnit. Proto jsme investovali hodně do interiéru autobusu a to zejména sedadel. Všechna sedadla jsou zhotovena na základě individuální zakázky. Věříme, že klienti ocení speciální polstrování a výztuhy v oblasti zad, nastavitelné opěrky hlavy, pohodlná sedadla, zásuvky pro dobití mobilů a PC v každém sedadle, interaktivní sledování cesty at už vizuálně nebo na mapě prostřednictvím LCD. Značná investice je taktéž do bezpečnostních systémů a využití nejnovějších motorů zajištuje i ekologickou stránku provozu autobusu. Investovali jsme do toho nejlepšího, co trh dálkových autobusů nabízí, protože na našich zákaznících nám opravdu moc záleží.” řekl Pavel ČÍŽ, ředitel CK RIVIERA TOUR při slavnostním křtu nového autobusu

Doprava a bezpečnost na cestách je velmi důležitá. Vždyť autobus ročně přepraví až 7000 klientů CK RIVIERA TOUR. Ve čtvrtek 17.8.2018 nový autobus posvětil před římskokatolickým kostelem Sv. Kateřiny důstojný otec p. Petr Martinka.

Nový interiér autobusu byl vyroben na základě individuální zakázky dle požadavků CK RIVIERA TOUR

Neoplan Cityliner v provedení s motorem Euro 6 pokořil hranici spotřeby 20 litrů paliva na 100 km na dálkové trase.

MAN prostřednictvím modelu Cityliner s šestiválcovým motorem MAN D26 v provedení Euro 6 o výkonu 324 kW předvedl jak hospodárně mohou zacházet s palivem moderní zájezdové autobusy.

Ve spolupráci s TÜV Süd byl definován celkem 1320 km dlouhý okruh, který může být považován v případě autobusového zájezdu za reprezentativní. Úseky trati byly rozděleny na dálnici, silnice 1. třídy a městské úseky.

Zkoušený Cityliner byl dle své obsaditelnosti a přípustné celkové hmotnosti odpovídajícím způsobem naložen. Testovací jízda byla realizována s profesionálním řidičem autobusů a konala se během dvou dnů v týdnu v podmínkách reálného provozu. Během testovacích jízd nedošlo k žádným přerušením či podobným situacím.

Po vyhodnocení dat shromážděných během jízdy byla Citylineru certifikována spotřeba pohonných hmot dosahující průměrných 19,8 litru na 100 km. Nízká spotřeba pohonných hmot znamená rovněž nízké emise CO2.

Při 60% vytížení dosahuje Cityliner velmi nízké produkce emisí CO2 zhruba 18 gramů na osobokilometr. Je to ve srovnání s letadlem (230,7 g CO2/osobokm), osobním automobilem (142,3 g CO2/ osobokm) a železnicí (45,2 g CO2/ osobokm) vynikající hodnota, jak dokazují čísla zveřejněná Spolkovým úřadem pro životní prostředí. Pokud je autobus vytížen plně, klesají emise CO2 na 11 g/osobokm.

Vynikajících hodnot spotřeby paliva dosahuje Cityliner díky souhře více faktorů. Ty představuje například design autobusů Neoplan, který rozhodujícím způsobem ovlivňuje aerodynamické vlastnosti vozidla. V případě Citylineru bylo dosaženo mimořádně nízkého koeficientu odporu vzduchu (cW) zhruba 0,35.

Důsledně lehká konstrukce se stará o to, že nemusí být přepravována velká hmotnost. V kombinaci s efektivním motorem MAN Euro 6, automatizovanou převodovkou MAN TipMatic a hospodárnému způsobu jízdy šetří provozovatelé autobusů výrazným způsobem při tankování.

Vizuálně a technicky zcela nový Cityliner tvoří ve své kategorii nové standardy. Vrcholový model kategorie zájezdových autobusů je k dispozici v provedení dvounápravového podvozku s celkovou délkou 12,24 m – Cityliner HD, třínápravového modelu s celkovou délkou 12,9 m – Cityliner HDC a v modelové variantě Cityliner HDL s 13,9 metry celkové délky.

 Modelová řada Cityliner je výhradně v provedení 3,7 m výšky. Designer Michael Streicher vtiskl vozidlu moderní vzhled a přitom dokázal zachovat vztah k tradici klasických zájezdových autobusů. Tvarem je Cityliner příbuzný vlajkové lodi divize NEOMAN ultra high-deckeru Starliner.

S originálním designem karosérie vozidla souvisí i interiér. Čtyřhvězdičková verze 12,24 m dlouhého dvounápravového autobusu Cityliner HD je vybavena 46 a tříhvězdičková verzi 51 sedadly. Tříjnápravový, 12,99 m dlouhý HDC má minimálně 50 nebo 55 sedadel a HDL 54 či 59. Všechny varianty rozmístění cestujících pamatují na zabudovanou toaletu.

 Základní kostra karosérie vychází ze zkušeností se stavbou modelové řady Starliner. Zadní čelo a přední oblouk včetně příčných výztuh jsou schopny odolat i při velmi přísných testech pevnosti s velkou rezervou. Všechna tato vylepšení mají přímý vliv na krutovou a ohybovou pevnost karosérie, která vykazuje velmi nízkou hlukovou zátěž. Využívání modulární koncepce konstrukce a standardizace konstrukčních podskupin garantuje vysokou míru zaměnitelnosti náhradních dílů a zároveň vysoký stupeň kvality produktu.

 NEOMAN Cityliner HD je standardně vybaven deseti a půl litrovým šestiválcem modelové řady MAN D2066 LOH v emisních specifikacích Euro 3 nebo Euro 4. Ve variantě vyhovující nejnovějším emisním normám je motor osazen nejen systémem recirkulace výfukových plynů EGR, ale také originálním bezúdržbovým odlučovačem sazí – PM-KAT®. Standardní motor určený pro verzi HD má výkon 294 kW/400 k. Na přání je možno zabudovat i motor s maximálním výkonem 324 kW/440 k. Stejnou výkonovou variantu motoru využívá jako standard třínápravový model HDC/HDL. K dispozici je též nový šestiválcový motor MAN D2676 LOH 02 Common Rail se zdvihovým objemem 12,4 l a maximálním výkonem 353 kW/480 k. Nejvýkonnější motor je vždy kombinován s automatizovanou převodovkou TipMatic. Ostatní výkonové a motorové varianty Citylineru jsou vybaveny šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou.

 Podvozek autobusu Cityliner je standardně vybaven elektronickým asistenčním systémem ESP, který zajišťuje stabilitu jízdy a chrání před nebezpečným náklonem a tím i převrácení. Za příplatek je možno autobus doplnit o elektronickou kontrolu odpružení – systém CDS (Comfort Drive Suspension) je schopen udržovat konstantní jízdní komfort vozidla. K bezpečnosti posádky a cestujících přispívají velkou měrou různé další elektronické asistenční systémy. Mnohé z nich MAN zavedl do svých vozidel jako jeden z prvních významných výrobců. A s mnohými z nich má již dnes velké zkušenosti a disponuje řadou praktických informací. Patří mezi ně brzdový asistent, MSC systém řízení maximální rychlosti, který dokáže udržet zvolenou maximální rychlost i při jízdě z kopce, aktivní tempomat ACC či systém kontrolující jízdu ve zvoleném jízdním pruhu – LGS. Novinkou je skutečnost, že Cityliner je prvním autobusem své třídy, který je vybaven inovativním systémem osvětlení – natáčecími světlomety. Ty poskytují větší osvětlený prostor v zatáčkách. Za příplatek je možno hlavní světlomety vybavit technologií bi-xenon. Prověřené konstrukční komponenty a vysoký podíl bezúdržbových dílů jsou přínosem pro zákazníka stejně jako nízká spotřeba pohonných hmot motorů EGR Euro 4 a zvláště dlouhé intervaly výměny motorového oleje – až 120 tisíc kilometrů.